Nyhedsliste

Cykelindsamling

Print Friendly, PDF & Email

Kære naboer

AAB afd. 28-30 gennemfører i den kommende tid oprydning i den store mængde af henstillede cykler og andre private ejendele (fx barne/klapvogne, knallerter mv.) på afdelingens område. 

Derfor vil samtlige cykler og barne/klapvogne, knallerter mv. i gårdene, udendørsarealer, kældre og langs ydre husmure blive markeret med gule ”cykel-lig” klistermærker omkring hjul og skærm.

Hvis klistermærket fortsat sidder ubrudt på cyklen, barne/klapvognen eller knallerten mv. efter 14 dage, indikerer det, at den ikke er i brug og den vil derpå blive indsamlet til depot i den opstillede indhegning på Parkstykket. 

Herfra har ejeren mulighed for at afhente cyklen, barne/klapvognen, knallerten mv. i 30 dage, inden den vil blive bortskaffet.

Tidsplan:

Varsling om cykeloprydning: 21. Maj 2024

Påsætning af de første ”cykel-lig” klistermærker i og omkring gård 29: 21. Maj 2024

Grundet det uvisse omfang af cykler til indsamling, kan vi ikke sætte præcise datoer på, hvornår vi indsamler cykler i de forskellige gårde/kældre.

Vi starter i og omkring gård 29 og arbejder os videre mod gård 28 og til sidst gård 30, så hold løbende øje med din cykel/barnevogn/knallert mv.

Hvad skal du gøre?

Hvis der er tape på din cykel/barnevogn/knallert: Fjern tapen og der vil ikke ske yderligere.

Hvis din cykel er indsamlet til depot og du vil afhente den: Kontakt ejendomskontoret på 

Tlf.: 23990945 (Mandag – Fredag 08:30 – 09:30)

Oprydningen skal sikre, at der er plads til alle aktive cykler i stativerne og kældrene.

Ejendomskontoret opfordrer derfor alle til at parkere deres cykler i de opstillede cykelstativer eller cykelkældre, så der er frit at færdes på vores fælles områder i afdelingen og de ikke står i vejen for rengøring, ukrudtsfjerning og snerydning.

Det ikke er tilladt at klunse cykler, eller dele derfra, blandt indsamlede cykler. 

Indsamlede cykler vil derfor blive sikret med lås frem til bortskaffelse.

Mvh Ejendomskontoret

 

Mere Biodiversitet på Parkstykket

Print Friendly, PDF & Email

Nu får vi endnu flottere blomstereng på Parkstykket! Den kommer til at være på vores og på afdeling 27’s grund og får en mere organisk form end før. Der vil blive plantet blomster så det blomstrer over hele sommerperioden, så det ser vi meget frem til.

Mens engen bliver anlagt, vil Bautastenen blive fjernet. Vi tænker dog den skal reetableres efter anlæggelse, så den kan pynte inde i engen. 

Mvh.

Bestyrelsen

Information om ekstra kælderrum – bi-lejemål og 28-30 som parlamentarisk afdeling

Print Friendly, PDF & Email

Kære allesammen, og særligt jer der står på venteliste og venter på ekstra rum.

Desværre mistede jeg adgangen til bi-lejemål da vi overgik til parlamentarisk afdeling og AAB’s administration har desværre valgt at være lidt på tværs i forhold til at vi kan få adgangen tilbage til i bestyrelsen at administrere bi-lejemål.

Derfor står jeg pt. lidt i stampe og kan hverken se ventelisten eller mine liste over de ledige rum, da de er låst inde i AAB’s arkivsystem, som er den sikreste opbevaring i forhold til GDPR.

Jeg beklager meget, især til jer der akut mangler et ekstra rum og som har ventet længe på mig. Men vi arbejder på at få adgangen igen.

Mvh.

Ayoe Bestyrelsesmedlem

Affaldssortering – Mangler du et?

Print Friendly, PDF & Email

Hej allesammen,

Vi ligger stadig inde med rigtigt mange affaldssorteringssystemer som man kan hente gratis.

Hvis du ikke har afhentet dit, eller nu tænker du kunne bruge et alligevel, skriv da en mail til ejendomskontoret på afd28@aab.dk eller bestyrelsen på aab-afdeling28@aab.dk for at få aftalt afhentning af et. 🙂

Man kan se de muligheder vi har her.

Mvh.

Bestyrelsen og ejendomskontoret.

Kæmpe Tillykke til os fra Københavns kommune.

Print Friendly, PDF & Email

Vi har afsluttet forløbet “Mere affaldssortering i Boligforeninger” i samarbejde med Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns kommune.

Det har ikke været helt uden udfordringer, men vi har dog opnået en væsentlig nedjustering i vores restaffald. Så det er bare super godt gået!

Tak til alle jer der har deltaget og stadig hjælper med at sortere og holde vores afdeling pæn og ren.

Og et kæmpe tak til vores gårdmænd, Kim, Dennis og Martin for at være supergode til at holde styr på det store skraldekaos! I er stjernegode.

Ovenfor kan I se det flotte Diplom vi har modtaget.

Hilsen

Bestyrelsen

da_DK