Det er heldigvis meget sjældent, at vi oplever, at det rigtig brænder her i afd. 28-30. Men skulle ulykken ske er der et par ting, du skal gøre. For det første skal ilden slukkes enten ved egen hjælp eller ved at ringe 112.
Derudover skal du førstkommende hverdag kontakte ejendomskontoret personligt. Enten ved fremmøde eller pr. telefon med henblik på at få besigtiget og udbedret skaderne. Se åbningstiderne for ejendomskontoret her.
Du kan også ringe til afdelingens vagttelefon på 58 56 83 55.
Læs mere om vagttelefon-ordningen her.
Røgalarmer
I ejendommen og i mange af lejlighederne er opsat røgalarmer. Du har pligt til at sørge for, at røgalarmerne i din egen lejlighed er i forsvarlig stand. De skal være fri for støv, spindelvæv og andre ting, der blokerer indgangene. Det kan fjernes ved hjælp af en fugtig klud og eftertørring med en fnugfri klud eller ved brug af støvsuger.
OVERMAL ALDRIG ALARMERNE.
Der sidder et 9V back-up batteri i alle røgalarmer, som skal skiftes med et par års mellemrum. Når batteriet trænger til at blive skiftet, vil røgalarmen udsende en “bib”-tone jævnligt. Du kan læse mere om alarmerne i brugervejledningen for sammenlægningslejlighederne her. Hvis røgalarmerne på opgangene skal have skiftet batterier, skal det meldes til ejendomskontoret, så de kan blive skiftet. Dette kan gøres her.