Bestyrelsen har indgået en aftale med virksomheden Bekey (forkortelse af Be the Key)
Det går i alt sin enkelthed ud på, at Bekey har en lille modtagerenhed (bluetooth) installeret i vores dørtelefonanlæg, som så giver adgang til vores opgange for autoriserede personer.
Det kunne eksempelvis være avisbuddet, reklamebuddet, hjemmehjælperen, frugtleverandøren, Dong Energy, Yousee, håndværkeren og mange flere.
De tilknyttede personer har så et lille program installeret på deres mobiltelefon, og hvis de er godkendt af Bekey og afd. 28-30, vil døren, når de nærmer sig med mobiltelefonen, automatisk låse op.
Ejendomskontoret får også mulighed for at uddele adgange til vores tilknyttede håndværkere, gårdmænd, trappevaskere mm. og samtidig gøre adgangen begrænset til kun at gælde indenfor et specifikt tidsrum. (eksempelvis man-fre fra kl. 7-15)
Der er en stor grad af sikkerhed forbundet med systemet. Hvis en adgangsgodkendt person bliver fyret fra sin virksomhed, mister sin telefon, eller vi bare ikke ønsker personen her mere, kan adgangen lynhurtigt spærres via Bekey’s system. Derudover kan Bekey-adgangene ikke kopieres eller mistes, ligesom almindelige nøgler kan.
Systemet vil altid registrere, hvem der kommer og går, og hvornår de gør det.
Dermed også en øget kontrolfunktion.
Konkret for os beboere har det den klare fordel, at når alle vores leverandører er blevet tilmeldt, burde vi ikke behøve at rejse os fra sofaen mere for at lukke reklamemanden eller hjemmehjælperen ind. For personer, der er sengeliggende eller dårligt gående, er der også den mulighed, at systemet kan monteres i hoveddøren, så de ikke behøver at udlevere deres nøgle længere.
Systemet er i drift fra starten af 2013, hvor monteringen blev udført.
Det er uden omkostninger for afdelingen at bruge systemet.
Læs mere om Bekey og se en video der beskriver systemet virkelig godt her